Lorde opens up about David Bowie / 歌手Lorde與大衛鮑伊

上午10:30


       音樂界的傳奇,大衛鮑伊在釋出新專輯”Blackstar”後的第二天因癌症過世,而許多歌手也紛紛緬懷這位巨星,稍早歌手Lorde在她的官方專頁上寫下了這段美麗的文字。

Music of legend, David Bowie passed away after his latest album “Blackstar” arriving on Jan 8. Many singers show their tributes to this music genius after his death. And Lorde speaks up with her beautiful words and post on her official page.

      當一個英雄死了,大家都想要引述他的名言來懷念這位巨星。
      今天早上帶著宿醉醒來眼角還帶著眼淚,會宿醉是因為我乾了那一大杯日本威士忌。在消息傳出後,人們問我我對於這件事情的看法,當這件事是如此影響全球的,我覺得這樣對我來說不是一個適當的時間點來緬懷他。但媒體報導的方式卻是自私像在做精神治療的語氣,這就是他對我們意義嗎?他就像一匹亮面的絲綢當我們需要的時候可以將他攤開或是好好的折起收進心底。
        當我第一次見到他,是在MOMA表演以及為Tilda Swinton紀念她演出的貢獻,當我穿著Vogue贊助的昂貴衣服,我才17歲,美國對我來說還不是那麼熟悉,而那些平淡無奇的嗓音,不友善的眼神還有像香檳一樣不切實際的房間裝潢讓我確實感到非常不自在以及不信任周遭的事物。我十分緊張地在舞台上表演了我的三首單曲。表演之後,Anna Wintour(Vogue的總編輯)抓住我的手說:「大衛想見你。」並且將我拉出人群還有充滿蠟燭、酒杯跟喧譁的環境,然後我看到他。
        我從來沒有遇見過我心目中的偶像。但這次的會面實在糟透了,喜悅實在是太巨大以至於沒辦法好好消化它。大衛很特別,我永遠無法忘記當我們講話時他牽著我的手的感覺,充滿關愛,還有他那雙閃閃發光的眼睛。那晚悄悄地改變了我,我冷靜了下來並且對自己更有自信。我想在那短短的幾分鐘內,那位從外星來的復古搖滾天使將我送到人生的另一個階段。在那之後,我不管做了什麼或是想起以前我做的音樂或是表演,我都會想,也許他正看著我也說不定。我對於自己奇異的風格感到驕傲就像他對於外人眼光毫不在意的那樣。而我也不會停止學習跳舞。
        我們對於這位傳奇的感受永遠不會變。
         而我們也逃不過死神的召喚。

        謝謝你,大衛鮑伊。

When a hero dies, everyone wants a quote. I woke up this morning with a tender head from tears and that big red cup of Japanese whiskey, gulped last night just after the news came. People were already asking me what I thought. It feels kind of garish to talk about oneself at a time like this, when the thing that has happened is so distinctly world-sized. But everything I’ve read or seen since the news has been deeply intrinsic in tone, almost selfish, like therapy. That’s who he was to all of us. He was a piece of bright pleated silk we could stretch out or fold up small inside ourselves when we needed to.
Mr. Bowie, I guess right now we have to hang this thing up for a minute.
The night I met him I played at an expensive Vogue benefit with a lot of fresh flowers, honouring Tilda. I was not quite seventeen, America was very new to me, and I was distinctly uneasy and distrustful toward everything happening in my life that was putting me in these flat-voiced, narrow-eyed, champagneish rooms. I played my three songs, thrashing and twitching in platform boots. Afterward, Anna clasped my hand and said “David wants to meet you,” and led me through people and round tables with candles and glasses and louder and louder talk, and he was there.
I've never met a hero of mine and liked it. It just sucks, the pressure is too huge, you can't enjoy it. David was different. I'll never forget the caressing of our hands as we spoke, or the light in his eyes.
That night something changed in me - i felt a calmness grow, a sureness. I think in those brief moments, he heralded me into my next new life, an old rock and roll alien angel in a perfect grey suit. I realized everything I’d ever done, or would do from then on, would be done like maybe he was watching. I realized I was proud of my spiky strangeness because he had been proud of his. And I know I'm never going to stop learning dances, brand new dances.
It's not going to change, how we feel about him. For the rest of our lives, we'll always be crashing in that same car.
Thank you, David Bowie.


David Bowie "Boys Keep Swinging"

Lorde "Yellow Flicker Beat"


© 2016 Reviewreviews Copyright. Chen Pin-Han

You Might Also Like

0 意見

LIKE US ON FACEBOOK

POPULARITY

Subscribe